Betina

Lidt om mig og min familie:

I mit hjem kommer i til at møde mine 3 børn, Frederikke på 18 år, Victor på 16 år og Rosalina på 13 år, min mand Michael, som til dagligt underviser unge og vores lille hund Ella.

Jeg er et rigtigt udemenneske, og holder meget af at cykle på opdagelse i naturen. Dagplejens ladcykel bliver flittigt brugt i Lynges mange naturområder, skoven og den nedlagte grusgrav eller en tur på de mange omkringliggende legepladser, hvor Lynges andre dagplejere også tit mødes.

Jeg mødes tit med de andre dagplejere, så børnene får gode relationer til hinanden og de andre dagplejere. Dermed er de også trygge, når de kommer i gæstepleje ved ferie eller sygdom.

Fokus på det enkelte barn:

Jeg fokuserer på at skabe trygge og anerkendende rammer, hvor hvert barn bliver set og mødt efter deres behov.

I dagligdagen bruger jeg sanglege, rim og remser, til at stimulere den sproglige udvikling, og er meget opmærksom på at bruge sproget, så meget som muligt, så børnene udvikler sig.

Jeg er et meget kreativ menneske, og det kommer tit til udtryk i de kreative ting vi laver, som mange gange er fra fund i naturen.

Ydermere har jeg fokus på at lære børnene at bliver selvstændige og selvhjulpen, som en naturlig del af hverdagen – Jo mere selvhjulpen barnet er, ved start i børnehaven jo bedre er det for barnet.

Hjemmebagt brød, ny syltet lækkerier eller en lækker hjemmelavet frugtgrød, er også naturlig at finde i min dagpleje. Men en sund rugbrøds mad er nu også tit at finde.

Alle børn får tilbudt formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad.

Praktisk information:

• I skal medbringe bleer, skiftetøj, og en barnevogn til at sove middagslur i.
  • I skal ligeledes medbringe dyne og sengetøj.
  • Om morgenen afleveres barnet senest kl. 9.

Derved sikre jeg en rutine, hvor vi kan komme i gang med vores aktiviteter og lege.

• Hver tirsdag er vi i legestue hele dagen sammen med vores faste dagplejegruppe.

I skal denne dag, aflevere og hente jeres barn i legestuen. Her vil I møde de andre børn og dagplejerne i Lynge, som jeres barn vil komme i gæstepleje hos ved sygdom og ferie.

• En Dag om ugen er vi i halvdagslegestue.

I skal aflevere jeres barn senest kl. 8.15, da vi enten cykler eller går ned i legestuen.

Hverdagsrutine:

Kl. 7.00 - 8.30                                                    Aflevering og leg

Kl. 8.30 - 9.00                                                   Formiddagsmad (brød og frugt)

Kl. 9.00 -11.00                                                  Leg/aktivitet/tur

Kl. 11.00 -11.30                                               Frokost (rugbrød og grønt)

Kl. 12.00 - 15.00                                              Middagslur/hviletid

Kl. 15.00 - 15.30                                               Eftermiddagsmad (brød og frugt)

Kl. 15.30 - 16.45                                               Leg og afhentning