Rebecca

Hos mig lægger jeg vægt på at være i øjenhøjde med børnene, og følge barnets initiativ, jeg lægger vægt på at børnene får tid og ro til fordybelse

Hos mig lægger jeg vægt på at dagen begynder roligt, det vigtigste for mig er at børnene får tryghed, nærvær og en genkendelig hverdag. Børnene bliver ofte inddraget i det praktiske, som f.eks. ved borddækning og rydde op.
Hver dag kl. 09 spiser vi formiddags mad og synger.
Vi er ofte på tur ud af huset, bl.a. i skoven og på engen, hvor der er god mulighed for at  bruge kroppen, eller bare fordybe sig i at studere  små krible krable dyr, eller kaste de nedfaldene blade op i luften. Vi går på legepladsen, biblioteket og andre spændende steder. På vores hjemmedage er vi enten inde eller i haven, med sjov og leg, hvilket er noget jeg også prioriterer højt.
To gange om ugen er vi i legestue, en dag heldags og en halvdags, der lærer  børnene at indgå i en støre børne gruppe.

Kompetenceudvikling

• Pædagogisk assistent

• Anerkendende kommunikation

• Trivsel i dagplejen

• Førstehjælp

• Sprog og sprogtilegnelse

I skal selv medbringe barnevogn, den må gerne stå her i hverdagene, men skal med hjem i weekenden.

Rebecca