Legestuen i Allerød - Mariehønen

Vi har legestue i Blåt kløver hus i Firkløveret, Violvej 1 i Allerød.

Anja, Helle, Katrine, Petrine og Majken i gruppen.

Vi er i heldagslegestue mandag  samt halvdagslegestue en dag om ugen. Børnene skal afleveres og hentes i legestuen de dage, hvor der er heldagslegestue. Barnet har egne garderobe med navn og billede på. Børnene skal have skiftetøj, bleer, dyne og overtøj efter vejret med. Der er barnevogne, weekendsenge og madrasser som børnene kan benytte.

Om formiddagen i legestuen inddrager vi læreplanstemaerne i vores aktiviteter både indendørs og udendørs, alt efter årstiden. Vi har særligt fokus på sprog og motorik. Vi tilpasser aktiviteter alt efter børnegruppen. Det at vi er i legestue i en større gruppe, styrker deres fællesskab, de lære at tage hensyn og hjælpe hinanden, som er vigtige kompetencer når man skal videre i børnehave.

Børnene får et godt kendskab til de andre dagplejere og mulighed for at lege med de andre dagplejebørn. Legestuen er med til at gøre gæsteplacering tryg.

Vores årlige traditioner i legestuen er, sommerarrangementer, julehygge, julegudstjeneste der kommer en fra musikskolen og spiller/synger om efteråret/vinter, vi er på Vestre hus børnenaturcenter 2 x om året, hvor vi flytter heldagslegestuen derud. Vi har bondegårdstur om efteråret, hvor vi har heldagslegestue derude.