Gæstedagpleje

Når jeres faste dagplejer er fraværende, tilbyder vi gæstepleje hos en anden dagplejer.
Opholdet hos jeres gæstedagpleje skal være trygt for både jeres barn og jer som forældre, og dagplejerne gør alt hvad de kan for, at det bliver en god oplevelse for både jeres barn og jer.
Dagplejerne mødes 2 dage hver uge i deres legestuer, ligesom de ofte besøger hinanden og tager på ture sammen. I forbindelse med at jeres dagplejer skal afholde ferie/fridage mm. er dagplejeren ekstra opmærksom på, at besøge den dagplejer, som jeres barn skal være sammen med i fraværsperioden.

Alle dagplejere i kommunen har 3 faste børn indskrevet og må max passe 5 børn i alt. Det vil sige, at hver dagplejer har 2 gæstepladser.
Vi forsøger, så vidt det er muligt, at gæsteplacere jeres barn i egen legestuegruppe. Det kan dog hænde, at jeres barn i sjældne tilfælde, må gæsteplaceres udenfor egen gruppe og på tværs i kommunen.